HTML

BBB/Carolina

Ez a blog.../Ha egyáltalán sikeredik belőle valami/ akkor a megszünt freestart-os "kezdeményezéseim"-ből áll! Ott még volt egy csodás PÓK -om szép zöld környezetben a CÍM-oldalon (jelképezve az internet összekötő hálózatát), ide már nem biztos, hogy fel tudom tenni! Ha mégis fogadjuk szeretettel....mégha történetesen ő egy FEKETE ÖZVEGY (lehet, hogy az), akkor is! A HÁLÓ a lényeg......

Friss topikok

Kis kacsa fürdik...../ avagy...Repül a bálna..../

2009.08.02. 16:58 Saca-carolina

Kis kacsa fürdik, / avagy….repül a bálna…!!! /

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szóval az úgy volt, hogy az apukám együtt vitorlás-versenyzett a H.Andris apukájával, egy hajón!

 Az apukámról már beszéltem itt, a vitorolásról is ( kis házi szóhasználatunk), most még a H. Andrisról egy picinyt! Történetem idején még „piciny” volt, - velem együtt !

 

Egykorúak voltunk, de ha ezt az „EGY KOR”-t összeadnánk…..nos annak összegét is fel tudnánk mutatni a két kezűnk segítségével!

Ma már Andris nagyhírű szaktekintély, de múltját sem kell tagadnia mint egyetlen magyar sportoló aki két sportágban is olimpiára jutott versenyzőként!

Ama „átkos” korszakban (ötvenes években) gyerekként a boglári kikötőben pihenő hajón „eszetlenkedtünk”….mint az a korunkbéli gyerekektől megszokott.

 

Ezalatt atyáink a hajón bütyköltek ezt-azt….mert mindig adódott valami! …Jó meleg volt….na ez sem szokatlan egy nyári napon..!

Kis hűsölés nem ártana! Én még  apám mércéje szerint nem voltam eléggé magabiztos úszó, ezért aztán bár Andrist „szabadon” vízre-bocsátották, de nekem  - a biztonság kedvéért – apám egy kötelet kötött a derekamra, s úgy merűltem a kikötő vízébe.

 

Na ezt a gyerek-fürdetést  ,,,,nem ajánlom a mai időkben, nem is tartana sokig, secc-perc alatt kiszednék a vízirendőrök az úszkálókat, s a szüleik sem „ ÚSZNÁK” meg   tetemes büntetés nélkül!

 

De hát,….más idők voltak,….kisebb forgalom a kikötőkben …kevesebb vízirendőr, ( ők is „falubéliek” )…..

 

 

Apám pár napi vitorlásos táborozásunk után, - figyelve vízbeni „mocorgásomat” – úgy találta, hogy tán már „szabadon ereszthet”……s a kötelet levéve ugrottam a kikötő vizébe.

 

Egy darabig Andrissal „köröztünk” a hajó mellett, apámék nagyon „bütyköltek valamit” a fedélzeten, aztán  eszünkbe jutott „ VALAMI”….Andrissal összesúgtunk…

 

Vajon ….milyen képet vágna jóapám ha…..

 

Kissé „túlméretezett” vízcsapkodás után …..jó mély levegőt vettem…….és szépen alászálltam a kissé hinaras aljzatba……. (vagy két és fél, 3 méter mélyre )…..

 

Gyerektüdőm jól bírta a visszatartott levegőt…….szépen kucorogtam a víz alján……lestem felfelé……!!!

 

Túl sokat nem lehetett látni, a Balaton vize sehol sem – vagy nagyon kevés helyen – átlátszó….!!! Némi hangoskodás leszűrődött hozzám….vártam…!!!

 

De sokáig nem kellett várni !  Édesapám eléggé testes ember volt azidőtájt, - bár sportember lévén – inkább izmos, mint kövér,……..egyszercsak  nagy sötét árnyék repült a fejem s a víz felett……!!!.

 

Hatalmas csobbanás volt !

 

Lassan szálltam felfelé …majd kibukkantam a  vízből…!!

 

Apámmal szembenéztünk…..ma is előttem van riadt, de lassanként megnyugvó tekintete…!!

 

Marrhaaa….!!!!....... hörögte szegény, de már nevettünk is, a hajón Pista bácsi, Andris valahol mellettem a vízben…….és apám is szegény……

 

Akkor még nem volt meg a Repül a bálna …című….dal, de így utólag már az jut eszembe erre a régi esetre gondolva,……

 

A víz alatti kucorgásom, …fejem felett a nagy test elszállt…..s a hatalmas csobbanás…..hát igen ….két dal:

 

Kis kacsa fürdik……..és….Repül a bálna

 

Csak ennyi !! Egy régi emlék !! Csak így a nyár , a meleg, s a Balaton …ürügyén !!

 

 

 

 

 

 

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://saca-carolina.blog.hu/api/trackback/id/tr741283417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Saca-carolina · http://gombolom.blog.hu 2009.08.09. 12:41:39

Ő jól van, és én megértettem az üzenetedet!! Itt ül a szobámban, eszi a kis "nass"-ot ( apróra darabolt nápolyi és és 3 kockányi csokoládé szintén tördelve).
Finom (bár egyszerü ) ebéd után vagyunk, és én most olvasom fel neki az internetes oldalaimon kapott üzeneteket, s az arra írt válaszaimat!!

S egyéb " VILÁGMEGVÁLTÓ" .....beszélgetéseink vannak......központjában az én tegnapi Boglárra,- s vissza - utazásommal!!

Gyönyörű volt a kék égen a piros sárkányrepülő! Lefotóztam, - közben nagy súlyommal fel-alá szaladva a strandon - közveszély tárgya voltam a gyanutlan napozókra nézve....,.azt hiszem!!!

boerpeter 2009.08.16. 17:11:16

Hangulatos történet.KÖSZI:)
süti beállítások módosítása